ساخت تیزر صنعتی

تیزر صنعتی چیست؟

تیزر صنعتی به عنوان یک ابزار قوی در حوزه تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات در صنعت می‌تواند نقش مهمی در جذب توجه مخاطبان، انتقال اطلاعات مؤثر و افزایش شناخت نسبت به برند یا محصول ایفا کند. ساخت تیزر صنعتی به طور گسترده در حوزه بازاریابی و مارکتینگ به کار می‌رود و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در فیلم های صنعتی  با ارائه مراحل تولید میتوان محتواهای تبلیغاتی نیز ایجاد کرد.لازم است بدانید که تمامی مراحل کیفی و حتی پروسه نظارت بر ساخت محصول را نیز میتوان در یک مستند صنعتی نمایش داد.

تیزر صنعتی

مزایای ساخت تیزر صنعتی

ساخت تیزر صنعتی میتواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره میکنیم:

کاربران

تاثیر گذاشتن روی مخاطبان

تاثیر ویدیو بر روی کاربر از هر رسانه دیگری بیشتر است

ماندگاری در ذهن

ماندگاری در ذهن مشتری

با تولید و ساخت تیزر صنعتی به صورت اصولی در ذهن بیننده ماندگار خواهید شد

جامع بودن در عین کوتاهی

جامع بودن در عین کوتاهی

ارائه توضیحات کامل درباره هر کسب و کاری

علاقه افراد به تماشای فیلم

امروزه بیشتر افراد علاقه ای به مطالعه متن های طولانی ندارند و علاقه بیشتری به تماشای ویدیو دارند

پخش ویدیو در مکان های مختلف

امکان پخش در مکان های مختلف

امروزه بیشتر مردم تمایلی به مطالعه ندارند و این در حوزه ساخت محتوای ویدیویی یک مزیت است

سوشال مدیا

امگان بارگذاری در فضای مجازی

شما میتوانید تیزر ساخته شده را در هر رسانه ای که مورد نظرتان هست منتشر کنید

نمونه کار ساخت تیزر صنعتی

مشاوره رایگان 

جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان برای ساخت تیزر صنعتی فقط کافی است تا شما شماره تماس خود را در کادر زیر برای ما ارسال کنید تا در خواست شما برای سفارش ساخت تیزر صنعتی ثبت شود. تیم متخصص شروه های موج در اسرع وقت با شما تماس میگیرند

فرم درخواست مشاوره

انواع تیزر صنعتی

ساخت تیزر صنعتی امروزه به شکل‌ها و انواع متنوعی انجام میشود که بر اساس محتوا، سبک و هدف تولید تفاوت دارند. در زیر، به برخی از انواع تیزرهای صنعتی اشاره می‌کنم:

تیزر معرفی محصول

این تیزرها به منظور معرفی و تبلیغ محصولات جدید یا خدمات به مخاطبان ایجاد می‌شوند. آنها جزئیات مهمی از محصول، ویژگی‌ها، مزایا و کاربردها را نمایش می‌دهند.

تیزرهای فرایند تولید

این نوع تیزرها به تماشاگران فرایند تولید محصول را نشان میدهد و معمولاً به جزئیات مراحل تولید، شتجهیزات مورد استفاده و کارگران مشغول به کار می‌پردازند.

تیزرهای معرفی شرکت

این نوع تیزرها به مخاطبان اطلاعاتی از شرکت، تاریخچه، ارزش‌ها، ماموریت و اهداف آن را ارائه می‌دهند. و به تقویت شناخت برند و اعتماد به آن کمک می‌کنند.

تیزرهای نمایشگاه و رویدادها

این تیزرها برای جلب توجه مخاطبان به نمایشگاه‌ها، رویدادها و فعالیت‌های خاصی ساخته می‌شوند. آنها معمولاً برنامه‌ها، محتوا و جاذبه‌هایی که در رویدادها وجود دارند را معرفی می‌کنند.

تیزرهای اجتماعی

این تیزرها به توجه به مسائل اجتماعی، محیط‌زیستی یا مسائل انسانی می‌پردازند و نشان می‌دهند که یک شرکت چگونه به مسئولیت‌پذیری و ارزش‌های اجتماعی خود پایبند است.

تیزرهای موشن گرافیک

این تیزرها از انیمیشن‌ها و تصاویر متحرک استفاده می‌کنند تا مفاهیم پیچیده را به شکل جذاب و قابل فهم برای تماشاگران ارائه دهند.

تیزرهای ترکیبی

 تیزرهایی که از ترکیب مختلف عناصر تصویری، موسیقی و افکت‌های ویژه برای ایجاد تأثیر زیبا و قوی روی تماشاگر استفاده می‌کنند.

مزایای ساخت تیزر صنعتی

چرا باید اقدام به ساخت تیزر صنعتی کنیم؟

ساخت تیزر صنعتی  به دلیل مزایای فراوان، تصمیمی استراتژیک است. این تیزرها با استفاده از تصاویر متحرک و داستان‌سازی جذاب، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند و احساسات متنوعی را ایجاد می‌کنند. همچنین، این ویدئوها مفاهیم پیچیده را به طریقی ساده و قابل فهم بیان می‌کنند و باعث تعامل بیشتر مخاطبان با محتوا می‌شوند.

تیزرهای صنعتی هم تعامل عمیق‌تری را فراهم می‌کنند و به شناخت برند کمک می‌کنند. همچنین قابلیت انتشار گسترده در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها باعث افزایش دسترسی به مخاطبان و جذب مخاطبان موبایلی می‌شود. در نهایت ساخت تیزر صنعتی به رشد کسب و کار، تبلیغات موثرتر و بهبود ارتباط با مخاطبان کمک می‌کند.

مراحل ساخت تیزر صنعتی

برای ساخت تیزر صنعتی ابتدا باید جامعه‌ی هدف مشخص شود. هدف تیزر تعیین می‌کند که چگونه ساخته شود. در نظر گرفتن سلایق، نیازها، موقعیت شغلی و اجتماعی افراد در باقی مراحل نقش دارد. سپس هدف ساخت تیزر باید مشخص شود.

 تیزر می‌تواند برای معرفی تولیدکننده نوپا، نمایش یک صنعت نوپا، رفع ابهامات، افزایش فروش یا تجدید نظر در تولیدکننده‌ی قدیمی استفاده شود. پس از ایجاد ایده‌پردازی و طراحی اولیه مراحل اجرایی آغاز می‌شود. تیزر با رنگها و نورپردازی مناس حس حرفه‌ای را به مخاطب منتقل می‌کند.

 ارزیابی بازخوردها و نظرات به بهبود تیزر کمک می‌کند. در نهایت، با ادیت و افزودن جلوه‌های ویژه، تیزر نهایی ایجاد می‌شود که پیام موردنظر را به مخاطبان منتقل می‌کند. اگر بخواهیم توضیحات بیان شده زیر را به صورت خلاصه بیان کنیم به شرح زیر است

هدف

تعیین هدف

گام اول ←

مرحله اول

هدف اصلی تیزر باید مشخص و واضح باشد مثلا هدف معرفی محصول، تبلیغ خدمات یا ارائه اطلاعات تخصصی است.
Target society

جامعه هدف

کام دوم ←

مرحله دوم

تعیین مخاطبان موردن ظر و تنظیم محتوا بر اساس نیازها و سلایق آن‌ها گامی مهم در ساخت این محصول است.

پیام مرکزی

گام سوم ←

مرحله سوم

یک پیام اصلی و قوی برای جلب توجه و یادآوری به مخاطبان ارائه شود.

شکل‌بندی داستان

گام چهارم ↓

مرحله چهارم

ساختار داستانی مناسب با معرفی مراحل تولید، ویژگی‌ها و مزایا را در نظر گرفت.

استفاده از خلاقیت

↓ کام هشتم

مرحله هشتم

ایجاد ایده‌های نو و خلاقانه برای تفاوت در میان رقبا.
صوت و موسیقی

صدا و موسیقی

→ گام هفتم

مرحله هفتم

انتخاب مناسب موسیقی و صداها برای تدوین و تأثیرگذاری بهتر.

مدت زمان

→ کام ششم

مرحله ششم

تیزر باید مدت زمان مناسبی داشته باشد تا مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.

تصاویر و گرافیک

→ گام پنجم

مرحله پنجم

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، انیمیشن‌ها و گرافیک مناسب برای جذب و توجه مخاطبان.
برند سازی

شناسایی برند

کام نهم ←

مرحله نه

نمایش لوگو، شناسنامه برند و ایجاد هویت بصری منحصر به فرد.
تدوین حرفه‌ای

تدوین حرفه‌ای

گام ده

مرحله ده

استفاده از ابزارهای تدوین و ویرایش تخصصی برای ایجاد تیزر با کیفیت بالا.

سوالات متداول درباره ساخت تیزر صنعتی

سوالات متداول در حوزه ساخت تیزر صنعتی
تولید و ساخت تیزر صنعتی چقدر زمان میبرد؟

بستگی به خود پروژه و میزان گستردگی آن دارد

تعرفه و هزینه ساخت تیزر صنعتی چقدر است ؟

برای هر پروژه بر اساس جزئیات و گستردگی آن متفاوت است

آیا فیلم تولید شده امکان پخش در تلویزیون را دارد؟

بله این امکان وجود دارد

آیا امکان بازبینی و نگارش مجدد تیزر وجود دارد؟

بله این امکان نیز وجود دارد

هدف از ساخت تیزر صنعتی

تیزرهای صنعتی علاوه بر معرفی محصولات و خدمات، قادرند مراحل تولید محصول، استانداردهای رعایت‌شده، خطوط تولید و تجهیزات کارخانه را به تصویر بکشند. همچنین گزارش پیشرفت‌های سالانه در تولید و صورتحساب‌های مالی و عملکرد سالانه شرکت یا کارخانه نیز از طریق تیزرهای صنعتی قابل ارائه است. تیزرهای صنعتی می‌توانند برای تبلیغ محصولات جدید، معرفی برند یا شرکت در نمایشگاه‌ها، سمینارها و همایش‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مزیت های ساخت تیزر صنعتی

ساخت تیزر صنعتی با تصاویر متحرک، موسیقی و داستان‌سازی جذابیت زیادی دارد و احساسات مخاطبان را تحریک می‌کند. این تیزرها مفاهیم پیچیده را به شکل ساده انتقال می‌دهند و تعامل با مخاطبان را تقویت می‌کنند. آن‌ها با قابلیت انتشار گسترده در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، تبلیغات را گسترده‌تر می‌کنند و شناخت برند را تثبیت می‌کنند.

تیزرهای تعاملی هم باعث مشارکت‌ مخاطب شده و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. تیزرهای صنعتی با تأثیرگذاری قوی و قابلیت انتشار و یادآوری بلندمدت، در تبلیغات و ارتباط با مخاطبان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

چه حوزه هایی به ساخت تیزر صنعتی نیاز دارند؟

ساخت تیزر در حوزه‌های مختلف می‌تواند اثربخش و مفید باشد از جمله شرکت‌ها یا صنایعی که به دنبال بازاریابی و افزایش فروش هستند یا صنایعی که می‌خواهند خدماتشان را به مشتری نشان دهند با ساخت تیزر می‌توانند محصول خود را بیشتر معرفی کنند.

در مجموع، هر حوزه ای که خدمتی عرضه میکند یا در زمینه تولید یک محصول فعالیت دارد می تواند تیزر صنعتی بسازد البته مهم ترین حوزه ها که ساخت تیزر برای آ/ن ها یک ضرورت محسوب می شود به شرح زیر است

صنایع تولیدی مثل  صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع شیمیایی و…

صنایع خدماتی مثل  خدمات مهندسی، خدمات مشاوره‌ای، خدمات آموزشی، خدمات گردشگری و…

سازمان‌های مثل  مانند شهرداری‌ها، سازمان‌های عمرانی، سازمان‌های نظامی و

 

چه ویژگی هایی باید در ساخت تیزر صنعتی رعایت شود

در ساخت تیزر صنعتی ویژگی‌های کلیدی شامل این موارد است: هدف مشخص، داستان جذاب، مدت زمان مناسب، گرافیک و موسیقی جذاب، ترتیب منطقی صحنه‌ها، خلاصه‌گری مؤثر و فراخوان به اقدام. با رعایت این ویژگی‌ها، می‌توان تیزرهای صنعتی جذابی ایجاد کرده و ارتباط مؤثر با مخاطبان را برقرار کرد.

 

تفاوت تیزر صنعتی و تیزر تبلیغاتی

تیزر صنعتی بیشتر به معرفی فرآیندها، تولیدات و کسب‌وکارهای یک حوزه خاص می‌پردازد. این نوع تیزر برای افزایش شناخت و ارتباط با کارکنان، مشتریان و جامعه استفاده می‌شود ولی تیزر تبلیغاتی با هدف ترویج محصولات یا خدمات به مخاطبان تولید می‌شود تا فروش افزایش پیدا کند.

تیزر صنعتی و تیزر تبلیغاتی هر دو از انواع تبلیغات هستند که برای معرفی محصولات، خدمات یا برندها استفاده می‌شوند. با این حال، تفاوت‌های اساسی بین این دو نوع تیزر وجود دارد.

تیزر صنعتی و تیزر تبلیغاتی دو مدل تبلیغات هستند که از آن ها در زمینه های معرفی شرکت ، خدمات ، محصولات و ……مورد استفاده قرار میگیرند تفاوت‌های اصلی تیزر صنعتی و تیزر تبلیغاتی به شرح زیر است

هدف: هدف اصلی تیزر صنعتی، معرفی محصولات یا خدمات صنعتی به مخاطبان است. در مقابل، هدف اصلی تیزر تبلیغاتی، تبلیغ محصولات یا خدمات به مخاطبان است.

محتوا: تیزر صنعتی معمولاً بر روی ویژگی‌های فنی و عملکردی محصولات یا خدمات صنعتی تمرکز دارد. در مقابل، تیزر تبلیغاتی معمولاً بر روی مزایای محصولات یا خدمات برای مخاطبان تمرکز دارد.

مدت زمان: تیزر صنعتی معمولاً کوتاه‌تر از تیزر تبلیغاتی است. تیزر صنعتی معمولاً بین ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد، در حالی که تیزر تبلیغاتی معمولاً بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

نحوه پخش: تیزر صنعتی معمولاً در رسانه‌های تخصصی صنعتی مانند مجلات و وب‌سایت‌های صنعتی پخش می‌شود. در مقابل، تیزر تبلیغاتی معمولاً در رسانه‌های عمومی مانند تلویزیون، رادیو و اینترنت پخش می‌شود.

 

بخش های تیزر صنعتی

بخش‌های تیزر صنعتی می‌تواند شامل تاریخچه، معرفی بخش‌های مختلف کارخانه یا سازمان، فرآیندهای تولید و تکنولوژی استفاده شده در محصول، کارکنان و متخصصان، جوایز، افتخارات و چشم‌انداز مجموعه باشد. این اجزا با تصاویر و اطلاعات جذاب، مخاطبان را با عملکرد و محصولات شرکت آشنا می‌کنند و شناخت بهتری از آن ایجاد می‌کنند.

سخن آخر

در دنیای امروز طراحی و ساخت تیزر صنعتی بسیار حائز اهمیت است زیرا برندها تمایل دارند از این راه برای معرفی خود استفاده کنند. تولید تیزرهای صنعتی با کیفیت فروش برند را افزایش داده و نیاز به مارکتینگ فراگیر را کاهش می‌دهد. موسسه شروه‌های موج با مجوزرسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تیمی خلاق و ایده‌پرداز که تهیه و تولید تیزرهای صنعتی بسیاری را در کارنامه خود دارد، آماده قبول تیزرهای صنعتی و تبلیغاتی شما می‌باشد.